Man ska aldrig döma

Man ska aldrig döma någon innan man vet hela historien. Det var en person som var lite arg på mig över en grej som jag tyckte var barnslig. Jag tyckte det var jätteonödigt av honom att gå och grubbla över det, för allting hade ordnat sig redan för både mig och honom. Det fanns ingen anledning att vara arg på mig längre. Idag pratade jag med honom om det. Då visade det sig att han hade råkat ut för samma problem flera gånger tidigare och dom gångerna hade det inte ordnat sig. Därför tog han det så hårt den här gången när samma sak höll på att hända igen. När jag visste det fick jag genast mer förståelse för varför han hade reagerat som han gjorde. Jag borde inte ha dömt ut honom som barnslig. Men han borde också kunna se min sida på problemet och inte döma ut mig för hur jag handlade i situationen. Om man bara pratar med varandra kan man lösa det mesta. Men kom ihåg... Döm aldrig någon förrän du har gått en dag i hans/hennes skor.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0