min första arga lapp

Igår skrev jag min första arga lapp! Du vet en sån som man skriver när man blir irriterad över något som någon annan gör, dom brukar ofta finnas i tvättstugor.
Min första arga lapp någonsin var till våran parkeringsgranne. Vi har parkeringen längs till höger på parkeringslängan. På höger sida har vi en slänt och på vänster en vit bil. Den vita bilen ställer sig alltid en bit in på våran parkering, så han har halva sin parkering kvar på andra sidan. Det innebär att jag knappt får plats med min bil på min parkering. Men det går precis. Han har en buckla på sidan på sin bil, (undrar om någon annan har blivit förbannad över att bli inparkerad?) Tack vare bucklan och tack vare att jag är ganska liten så kan jag klämma mig ur bilen när jag har parkerat.
Men Adam får backa in bilen och kliva ur i slänten :-)

Hur som hellst så fick jag nog igår och bestämde mig för att lämna en lapp.
Men det var nog den snällaste arga lapp som någonsin har skrivits, haha! Jag tycker det är onödigt att skälla på andra över saker som dom kanske inte änns har tänkt på. Det skapar bara dålig stämning och osämja.

What goes around, comes around. Det tror jag stenhårt på. Jag tror även på att dåligt humör lätt smittar av sig. Om jag skriver en arg lapp, så blir han som läser den arg och då tar han ut det över någon och sen rullar det bara vidare.
Det är bättre att försöka vara snäll och le. Om man ler mot någon kan den bli glad och kanske ler den mot någon annan.

Livet är för kort för att gå runt och vara arg.

Skratta! Var glad! Njut!


         /Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0