Tjuvkikat & tjuvlyssnat

Idag åkte jag pendeltåg till och från jobbet. Jag måste säga att det är riktigt roligt att kolla på folk. Jag såg en tjej som hade en jättekonstig mössa, jag funderade över varför hon hade den. Tyckte hon att den var snygg? Eller tyckte hon att den var häftig för att ingen annan har en sån? Hon kanske har fått den av någon hon tycker om, eller frös hon och tog på sig det första bästa hon hittade?
Det är roligt att lyssna på folk också, en del är så inne i sitt samtal att dom inte änns märker om man sitter och stirrar på dom. Tur för mig! För när jag börjar fundera eller lyssna kan jag komma på mig själv med att jag gör just det, stirrar!

Här är några roliga exempel från tjuvlyssnat.se

Renlighet är en dygd, vad synd

Perrong, Stockholm

Två män ∼40 står och pratar.
Man 1: Nej, lyssna! Jag vill att du byter kalsonger och strumpor varje dag!
Man 2: Men…
Man 1: Nej! Det är din plikt! Det är inte kul att sitta bredvid dig, du luktar.

Cred: ina.

 

 

En ihålig tanke?

H&M, Gallerian i Stockholm

Två tjejer~13 står inne och kollar på kläder.
Tjej 1: Jag ska pierca mig.
Tjej 2: Ska du?! När då? Hur sa din mamma ja?
Tjej 1: Asså, jag har inte frågat mamma, men när jag tänkte på dig och kollade på henne liksom log hon, så att hon sa typ ja!

Cred: Shiva

 

 

Hon förtjänar att bli lynchad

Spårvagn 10 mot Guldheden, Göteborg

Två tjejer ~23 sitter och snackar lågmält.
Tjej 1: Har du berättat för Filip om…"problemet" än?
Tjej 2: Jag försökte, men jag tror inte han fattade hinten!
Tjej 1: Vadå, hur gjorde du?
Tjej 2: Jag sjöng med, med stor inlevelse, i Stephen Lynch's låt "Love song"…
Tjej 1: Vilken av dem är det?
Tjej 2: Den som slutar med "…and also, I have herpes".

Cred: Jenny

 

 

En skyddad tillvaro

Buss 9, Luleå

Ett fjortisgäng kliver på bussen och för ett väldigt högljutt samtal.
Tjej 1: Alltså, jag ska försöka få tag på nåt åt er. Men det brukar vara skitsvårt.
Tjej 2: Ja… Men du får försöka!
Kille 1: Precis! Jag behöver bara två stycken!
Kille 2: Ah, fast jag behöver nog tre.
Tjej 1 (irriterat): Jaja! Jag ska försöka sno ett helt pack av Pontus sen.
Kille 1: Ja, gör det!
Kille 2: Vad blir det för nåt då?
Tjej 1: Vet inte. Det jag får tag på. Näcken kanske… Eller Profil.

Cred: Frida

 

 

Nu ska jag slänga mig ner i soffan bredvid min älskling..

 

Puss & Kram

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0