För lite sömn..

En del människor verkar inte behöva sova någonting, sån är inte jag. För att jag ska må bra behöver jag minst 8 timmar per natt, gärna 9.
När jag inte sover blir jag som en grinig liten unge, jag kämpar och försöker vara stark. Jag försöker vara snäll och glad och göra alla måsten med ett leende. På jobbet går det oftast bra men när jag har jobbat hela dagen och kommer hem blir det svårare. Då kommer ångesten, jag börjar analysera minsta lilla grej som jag har sagt till någon och funderar på varför jag sa si eller så för det har väl inte den med att göra. Jag blir jättearg om någon vill att jag ska göra något som jag inte vill, men gnällande och skällande gör jag det i alla fall. Sen blir jag arg för att den bestämde vad jag skulle göra så jag inte hann göra det jag egentligen skulle göra.
Jag känner mig alltid tjock när jag är för trött. Men utan sömn orkar jag inte träna, då får jag ännu mer ångest och känner mig dålig och värdelös. Jag vet ju att jag blir piggare om jag tränar. Men om jag då tränar och blir pigg hur ska jag då kunna somna?
Ofta när jag är för trött är jag uppe längre än vanligt, jag vill inte lägga mig för då blir det snart morgon och jag orkar inte ha morgon och gå till jobbet. Därför är jag uppe lite längre, tiden går saktare när man är vaken än när man sover, alltså är det längre tid kvar tills väckarklockan ringer.
Helt ologiskt, jag vet!
Men det är precis det jag försöker förklara, min hjärna funkar inte när jag sover för lite.

Man kan inte vara bra på allt och jag är inte bra på att vara trött, men jag är definivt bra på att sova!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0