Hejdå gårdagen! Hej framtiden!

Jag har avslutat ännu ett kapitel i mitt liv och ställt ifrån mig boken i hyllan.
Idag jobbade jag sista dagen på Flinks, jag är visserligen bara tjänstledig men om mina planer går som dom ska så kommer jag inte tillbaka. (Det skulle vara för att sommarjobba isåfall.)
Många har frågat mig i flera veckor nu hur det känns att lämna mitt jobb och istället börja plugga. Jag har mest blivit irriterad på alla frågor för det har inte känts något speciellt. Allt har varit som vanligt, jag har klivit upp tidigt på morgonen klätt på mig och åkt iväg till jobbet. Men idag när klockan började närma sig fyra och det bara var en timme kvar, när hälften av mina jobbarkompisar redan givit sig av och kunderna slutat arbeta för länge sen. Då kom den.. Då kom känslostormen! Plötsligt kändes det inte lika roligt att sluta på Flinks och börja plugga. Plötsligt insåg jag hur mycket jag skulle sakna mina jobbarkompisar som jag umgås med hela dagarna varje dag. Alla kunder som jag pratar med flera gånger i veckan och vissa flera gånger om dagen, kommer jag aldrig mer se dom? Mina hyllor som jag har fått bestämma över ska nu bli någon annans. Någon annan ska bestämma vilken jacka min skyltdocka ska ha på sig. Någon annan ska trycka alla kläder till våra kunder som jag har gjort mitt bästa för att hjälpa i flera år.
Jag skickade iväg ett kort mail till alla jobbarkompisar i våra fyra butiker det sista jag gjorde idag. Fast jag vet att jag kommer träffa dom flesta igen så kände jag en stor klump i halsen när jag körde hem från jobbet som jag gjort så många dagar nu.
Det är dags att öppna en ny tom sida i boken om mitt liv och börja fylla den.



Jag och Malin som också jobbade sin sista dag idag, bakade en tårta till våra arbetskamrater. Den blev jättefin och jättegod!

Nu måste jag gå och fixa lite grejer för imorgon ska vi till Gävle på bröllop!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0