Tror du på spöken?

Jag tror att det finns mycket här i världen som vi människor inte vet om. Jag tror också att det finns människor som kan känna på sig vad som ska hända, eller läsa av och spå andra människor.
Jag gick till en spåtant för massa år sedan. Jag gick dit med inställningen att allt var fejk och trodde att hon skulle ställa ledande frågor eller säga saker som skulle stämma in på alla. Men så var det inte.
Hon började prata med mig om mig direkt när jag klev innanför dörren. Hon frågade ingenting bara berättade.  När hon la korten berättade hon inte vad som skulle hända i framtiden men hon gav mig råd som jag skulle tänka över. Det handlade om saker som jag redan gick och grubblade på och som jag innerst inne redan visste svaret på. Jag ville bara inte att det skulle vara så.

Jag tror på andar också, eller spöken. Hur töntigt det än verkar. Jag tror att vi människor är mer eller mindre påtagliga för att känna av dom eller se dom. Kanske handlar det bara om vilka som tror och inte. Jag är säker på att djur ser mycket mer än vi.
När jag bodde i en liten lägenhet här i stockholm blev min katt livrädd för något i hallen, men jag såg inget där. Hon reste ragg och fräste men gömde sig sedan under soffan, hon stirrade ut i hallen och sen tittade hon snabbt på mig för att sedan fortsätta stirra mot hallen. Hon låg där en bra stund och höll koll på både hallen och mig, det var riktigt otäck stämning. Sen kröp hon försiktigt fram från soffan och smög mot hallen, hon burrade upp sig så stor hon kunde och tittade på mig som om hon ville att jag skulle följa med. Tillsammans gick vi långsamt mot hallen och hon stannade och nosade på platsen som hon tidigare hade stirrat på. Den natten sov hon i sängen hos mig.

/Anna

Kommentarer
Postat av: Anna-Stina

Hej igen!

Och jajemän visst tror jag på andar de finns. Skyddsänglar finns oxå.

Jag var oxå i väg och fick en läsning i tarot skrämmande vad rätt hon hade, visst vi hade träffats förr (hon har en butik som heter Shamanen) men det hon berättade kunde hon inte veta :)

Och andar de finns...har varit med om mycket och sett och förnimt mej mycket. Finns endel som har tyckt att jag ska träna upp det för jag har "det" men hur man tar fram det måste man lära sig själv.

Och så är det ju faktiskt så att om det är nåt oförklarligt här hemma brukar jag säga att det är bara morfar som är på besök. och de "kunniga" har sagt att så är det nog :) Kanske var det han som stod i din hall oxå vem vet :) Jag tyckte om vår morfar jag :))

och du ... jag har faktiskt en tarot kortlek här hemma, men tyvärr har jag inte lärt mig hur man gör.

Ha en riktigt bra dag <3

Kramis

2010-08-18 @ 17:09:32
Postat av: Anna

Kul att du också tror precis som jag! Jag har också varit med om massa saker som jag inte vill skriva om här på bloggen. Jag tror inte att det var morfar i hallen den gången. För jag fick dåliga vibbar och han var trots allt världens snällaste. Men då och då känner jag någons närvaro även om det var länge sedan nu. När vi nyss hade flyttat hit kändes det som om någon man brukade titta på mig när jag åt frukost så jag satte mig alltid vänd ut från köket. Men jag kände att det inte var någon som ville mig illa. Nu är vem det än var inte här längre tror jag. Vem vet det kanske var morfar. Jag tyckte också om vår morfar!

Jag har också funderat på att köpa tarotkort men det har bara inte blivit av. Men en vacker dag så..



Kram på dig med!

2010-08-18 @ 21:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0