På låtsas

Ibland känns det som om ingenting man gör spelar någon roll, för allt är bara på låtsas. Det viktiga är bara att man har roligt, man kan göra vad man vill, vilka tokigheter man vill så länge man inte sårar eller skadar någon annan. För när allt kommer omkring så är det ju bara mitt liv och om hundra år kommer ingen bry sig om ifall jag hade en bra utbildning och ett välbetalt jobb, ifall jag gjorde det som förväntades av mig eller om jag valde att göra något annat. Men det är mitt liv och det är bara jag som väljer hur jag ska leva.

Ibland känns det som om allting man gör spelar roll, för det är det här som är verkligheten. Om man inte tar sitt ansvar och gör det man förväntas göra då kan man såra någon eller hamna på gatan. Det här är mitt liv och hur jag lever mitt liv kan påverka de generationer som kommer efter mig. Jag måste ta dom rätta besluten för det är bara jag som kan välja hur jag ska leva.

Livet är inte på låtsas men allting är inte på allvar, det viktigaste är att man mår bra och att man bryr sig om alla man tycker om. Skratta och ha roligt, lev medan du lever.

Mitt liv är viktigt och det är ditt med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0