HUVUDVÄRK!

I morse vaknade jag med sprängande huvudvärk. Jag klev upp, åt frukost och drack vatten och slog mig ner i soffan framför ett avsnitt av Gilmore Girls medan jag väntade på att värken skulle släppa. Men den ville inte ge med sig så efter ett par timmar kröp jag ner i sängen igen och bara låg där och blundade och funderade. Ganska skönt men efter en liten stund blev jag rastlös så jag tog min bok som låg på nattduksbordet och läste en stund. Men huvudvärken gjorde att jag gav upp ganska snabbt, det var skönare att bara blunda.
Jag tror att jag ska göra ingenting idag, bara gå runt i myskläder. Jag måste köpa shampo men i övrigt ska jag nog bara vara hemma och ha det skönt! Jag kanske ska tända lite ljus ikväll, det är lite mörkt på kvällarna nu så det blir mysigt. Jag längtar efter hösten, när träden blir gula och röda och det blir riktigt mörkt på kvällarna. Man får klä på sig varma sköna kläder och det är frisk kylig luft ute. Det är vackert på hösten!

Igår åkte jag och Ella och shoppade, jag spenderade så mycket pengar på semestern att jag kände att jag var tvungen att hålla hårt i plånboken nu. Jag gjorde ett bra jobb! Jag köpte ett jättesnyggt svart tubtopp-linne på Vero Moda och nya örhängen och ringar hittade jag på Gina Tricot, men det var allt jag köpte!
Ella hittade massa snygga linnen på rea, riktiga fynd! På JC hittade hon en grön tröja som hon länge hade spanat på som nu hängde på rea-snurran, hon provade den och den satt perfekt! Jag skulle gissa att hon har en ny favorittröja nu som hänger i garderoben!
Efter shoppingen åkte jag och Adam hem till Jonatan och Anneli. Adams mamma och Kenneth hade fixat jättegod mat. Grillat! Det var supergott! Efter maten var jag så trött att jag kämpade med att hålla mig vaken i deras sköna soffa. Adams lillasyster Amanda och hennes kompis Carro skulle in till kungsträdgården där the Voice arrangerade massa gratiskonserter, så deras mamma och Kenneth åkte med. Men vi hann alla fall träffa dom en liten stund. Istället kom Annelis kompis och hennes kille dit på kaffe, med sig hade dom en jättesöt liten bäbis! Den var bara ett par månader gammal och så liten!
Eftersom jag var så trött åkte vi hem tidigt, vi gjorde fruksallad och kollade på film.

Adam har fixat en egen data till mig, han säger att jag kommer behöva den när jag börjar plugga. Nu måste vi ställa i ordning datarummet så den får plats därinne. Just nu står där en stor säng som tar upp nästan hela rummet så vi måste ta bort den och skaffa ett litet skrivbord istället. Jag skulle vilja ha en skön fåtölj därinne också som jag kan sitta och läsa i.

Nej, nu ska jag nog byta om och masa mig iväg och köpa shampo. Hoppas huvudet blir bättre när jag kommer ut och får lite luft.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0