Jobbig dag

Man har bra dagar och man har dåliga dagar. Min dag har varit jobbig. Jag har beslutsångest över hur jag vill lösa vissa problem nästa vecka. Men jag hinner fundera imorgon också, så det kommer bli bra.
På nyår ska vi på knytkalas och idag fick jag veta att vi ska fixa varmrätten, ovanpå alla saker som jag redan grubblar över kändes det som ett tungt besked. Inte för att jag är lat och inte vill hjälpa till utan för att jag har lite köksfobi. Jag har inga problem med att baka eller så. Men jag är rädd för att laga mat till andra eller med andra runtomkring mig. Egentligen är det löjligt för det värsta som kan hända är att det blir äckligt. Men det spelar ingen roll, för när man känner något så känns det allvarligt även om det är en skitgrej. Jag undviker alltid att bjuda över folk på middag och om vi ska bjuda på middag gör jag oftast tacos för det är svårt att misslyckas med. Jag vet att jag måste bjuda på middagar för att komma över min rädsla, men jag skulle vilja skjuta upp det ett tag till och börja smått med bara ett par gäster istället för 20. Tur för mig att jag har min älskling som hjälper mig på nyår, jag får bara ta några djupa andetag och inte tänka så mycket så kommer det gå bra.

Det är konstigt vad man kan vara rädd för konstiga småsaker, men oftast grundar det sig i något från tidigare. Det är inte så många som visste det här om mig, men nu kan ni som inte visste det sluta fundera över varför ni bara blir hitbjuden på fika och aldrig middag, haha!

Ikväll ska jag försöka koppla bort alla jobbiga tankar som jag funderar på och titta på någon rolig film. Jag vill skratta massor!

                                             
                                            

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0