En lyckad, härlig, regnig, myggig fjälltur!

Kvällen innan vi åkte till fjälls gav vi oss ut till pappas hus, där lånade vi hans båt och åkte ut på sjön för att testa våra nya fiskespön. Jag fick ett napp, det första i mitt liv men den slet sig alldeles nedanför båten. Det va lika bra för jag ville inte ha någon fisk. Jag tycker bara synd om dom små stackarna.





Fjällturen blev mycket lyckad, även om vi gick flera km i onödan med våran tunga packning på ryggen när vi råkade gå åt fel håll på en stig. Vi tältade bredvid en tjärn vid fjällfoten, jättemysigt var det. Vi grillade korv, fiskade och blev nästan helt uppäten av knott.



Adam fick 2 fiskar men en var så liten så han fick kasta i den igen.

Vi hade tur med vädret första dagen, lagom varmt för att orka gå. Andra dagen öste regnet ner och åskan gick. Vi tog skydd i tältet en stund men sen plockade vi ihop tältet och vandrade genom blöta tillbaks till bilen.

En riktigt lyckad, mysig fjälltur blev det i alla fall!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0