Middag hos Lina och Anders

Jag är en väldigt trött Anna idag. Ute regnar det, eller det kanske är uppehåll just nu. Jag är inte säker. Jag sitter i mammas stora, ganska nya, mysiga, svarta soffa. Bredvid mig ligger Adam och kollar på tv:n där någon engelskman fångar fiskar stora som monster. Mamma har precis ätit lunch och kissen sitter på övervåningen och tittar ut genom fönstret. Jag har hämtat ner henne minst 5 gånger idag för jag tycker hon kan vara en liten sällskapskatt och umgås med oss, men varje gång springer hon upp igen.
Igårkväll var vi hos Lina och Anders och åt Tacos, jag åt så jag troligtvis skulle överleva en vecka utan mer mat. Det var så gott! Senare gick vi ner på stråket och kikade lite, det var mycket mer folk än i fredags men vi satte oss i ett tält som var ganska tomt. Det var trevligt att bara sitta och prata och umgås.
Jag och Adam gick hem på natten, jag älskar att promenera. Här i Östersund sparar dom in pengar på att släcka gatubelysningen på nätterna så det är alldeles mörkt ute på kvällarna.
Det är mysigt att vara ute i mörkret men det underlättar nog för alla galningar som gömmer sig i buskarna och väntar på att ett offer ska gå förbi som dom kan överfalla. Det är inte så bra. Det försvårar också för dom som kör bil, det är svårt för dom att se alla människor som är ute utan reflexer och plötsligt bestämmer sig för att gå över vägen..
Men dom sparar i alla fall massa pengar, hoppas jag.



Här är Linas katter tagna på bar gärning när dom snor mitt halsband från bordet.
Dom är ju för söta dom små pantrarna.


/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0