SEMESTER!!

Äntligen semester! 3 veckor, det känns helt overkligt härligt!
Efter en lång arbetsdag (06:20-17:15) åkte jag och Adam och köpte ett nytt tält och nya sovsäckar. Vi råkade också köpa nya joggingskor till mig och en golfklubba till honom.
Tältet vi hittade står emot ganska mycket regn och vägde inte mycket alls. Även sovsäckarna var väldigt lätta och lagom varma för sommarnätterna i jämtlandsfjällen.
Jag har längtat efter att fjällvandra i flera år och nu är det snart dags. Dom flesta längtar efter palmer, stränder och lyxhotell på semestern, medan jag sitter här och längtar efter fjäll, mygg och tält.
Men fjällen är mitt paradis på jorden, det är det ställe där jag känner mig hemma. Där kan jag koppla av, glömma bort alla bekymmer och bara finnas till. Där duger man precis som man är, tjock eller smal, ful eller snygg. Där struntar man i vad klockan är, man äter när man är hungrig och sover när man är trött. Där umgås man med varandra utan tv eller data. Man pratar och man har trevligt ihop. När man är där så är alla dumma krav borta och man gör vad man vill. Det är underbart!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0