Sommarlov

Tänk när man var liten och hade sommarlov. Den sista dagen i skolan när det var skolavslutning, alla var uppklädda och det kändes som en hel livstid innan man skulle träffa vissa klasskompisar igen. På den tiden var en sommar så lång. Det hände så mycket på en sommar. Ofta hann man till och med börja längta tillbaka till skolan och alla kompisar innan sommaren var slut. När man kom tillbaka hade vissa växt flera dm, andra såg bara äldre ut, kanske bytt klädstil eller frisyr.
Nu för tiden är sommaren inte lika lång, den hinner knappt börja innan den är över och hösten är här. Jag har 3 veckors semester och hinner precis känna mig lite avslappnad innan jag ska tillbaka på jobbet igen. Man känner inte längre samma spännande känsla när man går från jobbet den där sista dagen innan semestern..
Jag saknar dom där spännande sommarloven som var lika långa som ett år och då vad som hellst kunde hända.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0