Tur eller otur med vädret.

Regnet öser ner ute och åskan mullrar, nyss tyckte jag att jag såg en blixt. Regndropparna piskar mot rutan så det smattrar jättehögt. Det är jättemysigt!
Det har varit mulet hela dagen och jag såg fram emot en springtur i regnet. Men sekunden när jag klev utanför dörren så klarnade himlen upp och solen lyste varm och klar.
Jag åkte iväg till joggingspåret, sprang i värmen och önskade att det skulle komma åtminstone en liten droppe och kyla ner mig. Men det gjorde det inte ..
Några sekunder efter jag sprang i mål mulnade det på lite så jag fick stretcha i skuggan, och ungefär samtidigt som jag var hemma och skulle kliva in i duschen, då kom regnet!

Nu är min mamma här, jag släppte nyss in henne genom källardörren så hon skulle slippa gå runt huset i regnet. När jag öppnade dörren så forsade det in vatten och mina fötter blev dyngsur. Men efter vattenforsen kom en lagom blöt mamma in genom dörren!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0