Smalast vinner!

Jag har haft en bra helg, mamma har varit här och vi har pratat och shoppat massvis! Jättekul!

På ett av mina tidigare jobb så är det flera stycken som tävlar om vem som kan gå ner mest i vikt. Tjejerna som tävlar är redan smala, mycket smalare än mig. Vad glad jag är att jag inte jobbar kvar där för jag skulle må så dåligt. Jag har har inte tillräckligt stark viljestyrka utan faller för frestelser varje helg när jag tänker att man måste ju leva också, man lever bara en gång. Så jag skulle känna mig totalt värdelös när jag stod still i vikt och samtidigt såg på medan dessa smala tjejer gick ner mer och mer..
Varför är det så viktigt att vara smal? Nästan alla säger att det viktigaste är att man är hälsosam och mår bra men samtidigt är alla livrädd för att gå upp i vikt. Man kan tycka att en annan tjej är jättesöt fast hon är lite rund, men själv vill man inte vara den runda söta tjejen själv vill man vara den smala snygga tjejen.
Det finns tjejer som ägnar hela sina liv åt att vara smal, tjejer som alltid är trötta och hungriga, vissa till och med svälter ihjäl och allt för att dom vill vara smal och snygg.

Vi försöker rädda dom stackars barnen som svälter i u-länderna men samtidigt svälter vi oss bara för att duga i i-länderna. Vad är det för sjuk värld vi lever i. Vi borde vara lycklig för att vi har tak över huvudet, mat på bordet och kläder så vi inte fryser. Men istället skapar vi bara nya problem. Tänk om alla bara kunde få vara som dom är! Stor, liten, tjock eller smal. För alla människor är vackra! Det finns alltid någon därute som tycker att just du är den vackraste personen på denna jord!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0