Är du tankestyrd eller känslostyrd?

Om du står inför ett val funderar du då noga och väger fördelar mot nackdelar för att sedan analysera ännu mera tills du har kommit fram till det bästa alternativet?
Eller känner du efter vilket som känns rätt, lyssnar på ditt hjärta och gör valet?
Alla människor har nog lite av varje men styrs mer av det ena alternativet.
Jag är helt klart mer känslostyrd än tankestyrd. Självklart funderar jag också på vilket alternativ som är bäst och ibland väljer jag att lyssna på mitt huvud istället för mitt hjärta, men de gånger jag gör det mår jag nästan dåligt.
Jag är också väldigt impulsiv så när jag kommer på att jag ska göra något vill jag göra det på en gång. Ibland är det bra för då blir saker gjorda, men ibland är det klart bättre att vänta och fundera igenom besluten. Jag kan till exempel komma på att jag skulle behöva klippa håret sent på kvällen då alla frisörsalonger är stängda.
-Hur svårt kan det va? tänker jag då och hämtar saxen i köket. Det är inte alltid bra.
Eller om min kompis frågar om vi ska hitta på något på lördag och jag är trött när hon frågar då kan jag svara att jag troligtvis inte orkar. Som tur är vet dom flesta av mina vänner att när lördagen väl kommer är jag pigg igen och då vill jag hitta på något!

Men ibland älskar jag att planera, att ha något att se fram emot. En rolig resa, en fest eller att träffa någon som jag tycker mycket om. Ibland är det bra att längta!

Puss
/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0