Högskoleprov

Jag sitter och pluggar till högskoleprovet. Det är 2 veckor kvar, sen ska jag skriva. Just nu funderar jag över varför jag anmälde mig. Jag vill inte skriva provet, jag kan inte. Det går alla fall inte så bra nu när jag pluggar. Egentligen skulle jag vilja dra mig ur och strunta i allt. Om jag inte gör provet kan jag inte få papper på hur dum jag är och om jag inte söker in på någon linje kan jag inte få ett nej. Men det är fegt antar jag.
Vad vill jag bli? Vad vill jag göra? Jag vet inte.. Jag vill bara vara lycklig, jag behöver ingen karriär..
Det känns som om det förväntas av mig att jag ska utbilda mig och skaffa ett bra jobb. Men vem har egentligen bestämt att vissa jobb är bättre än andra?
Vad gör jag när jag inte kommer in? Vad kommer alla tycka om mig då? När det är bevisat att jag inte är tillräckligt smart för att bli "någon".
Jag vet inte.. Det här kommer antingen bli hur bra som hellst och förändra hela mitt liv. Eller blir det ett plattfall. Vi får se...



/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0