Ishockey

Jag har precis  kommit hem från en Hockeymatch. Djurgården-Brynäs. Jag håller egentligen inte på något lag. Men blir ganska pushad här hemma att det är Brynäs som gäller, så jag hejade på dom. Dom förlorade :-(
Det var kul att vara där och kolla, hela publiken var röd utom den lilla hörnan där vi satt. Egentligen är jag en sån tjej som gillar bättre att idrotta själv än att titta på när andra tävlar. Man blir mer nervös när man kollar på och inte kan påverka vad som händer. Fast när det gäller hockey är det nog lika bra, jag är kass på hockey. Jag har vita fina skridskor med taggar fram när jag är på isen :-)
Jag hatar att förlora, så det känns lite tungt när man har suttit på läktaren ett par timmar och hejat, hoppat och skrikit så förlorar dom.. Suck! Men livet går vidare och mitt hjärta bankar inte så jättemycket för Brynäs (om jag ska vara ärlig)

När jag kom hem låg deklarationen och väntade på hallgolvet + ett lönebesked. Jag blev lite nervös.. Jag var nästan helt säker på att det skulle bli restskatt i år. Jag öppnade lönebeskedet först, där kan jag ju bara gå plus.  Sen öppnade jag deklarationen och fick världens gladaste överraskning. Pengar tillbaks!
Jippie! Mer semesterpengar!
Nu kan jag sova gott inatt och imorgon när lönen har kommit är jag rik. Alla fall ända fram till kvällen innan räkningarna är betalade :-P

God Natt & Sov Gott

 
                                  /Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0