Jag borde pyssla mer..

Jag borde pyssla mer. När jag var yngre pysslade jag jämt. Jag stickade, virkade, sydde, vävde, gjorde smycken, målade tavlor, allt möjligt gjorde jag. Nu pysslar jag nästan aldrig. Undrar varför.. Jag har aldrig varit bäst på det, men jag gjorde det för att jag tyckte det var roligt.
När man är liten bryr man sig inte om ifall man är bättre eller sämre än andra, man gör saker för att man tycker det är kul. Varför slutar man med det när man blir äldre?
Plötsligt får man inte sjunga längre för man sjunger falskt och man ska inte måla tavlor för dom blir inte fina.
Äh, skit i det, gör vad ni vill! Man måste inte vara bra på allt man får ha kul ändå.
Man lever bara en gång och den som skrattar mest vinner :-)
Eller den som vågar mest vinner :-)
Haha, jag bara skojar, livet är såklart ingen tävling. Men det är ändå värt att våga göra det man vill och strunta i dom som kanske skrattar åt en. För när den sista dagen kommer vill alla fall jag se tillbaka på mitt liv med ett leende.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0