Sista april

Igår var det sista april, jag har gått och tjatat om majbrasa hemma i säkert en vecka. Men när jag såg en igår mitt på dagen så slog det mig att jag någon gång, någonstans har läst att små igelkottar brukar krypa in i majbrasorna innan dom tänds och sen dör dom när man tänder brasan. Tänk så grymt att elda upp igelkottar. Jag vet inte om det är så, men för säkerhetsskull så bojkottade jag brasan igårkväll. Jag skulle bara tänka på dom stackars små djuren som kanske brann upp därinne om jag gick dit.
Jag sprang 5km spåret igår, men efter bara några hundra meter dog min mp3. Det var extra jobbigt igår, jag vet inte om det var för att jag inte hade någon musik eller om det var för varmt eller om det var massa pollen i luften. Men jag tog mig alla fall runt. Mitt ansikte matchade nog min röda tröja när jag kom i mål!
När jag kom hem var Jonatan (Adams brorsa) och Theo här och hälsade på. Theo är världens gullunge, men helt galen. Han sprang och slängde sig och var inte still en sekund. Jag var rädd att han skulle slå sig hela tiden. Undrar hur nojig jag kommer vara om jag själv blir mamma någon gång, haha!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0