Äntligen helg, nästan alla fall!

Nu har jag varit hemma en timme ungefär, men det var en lång tågresa hem.
Jag hade glömt min bok och hade ingen tdning att läsa heller. Halva resan lyssnade jag på musik, men sen önskade jag att jag hade nya låtar på min mp3 och då ville jag inte lyssna längre.
Jag fick byta tåg i Gävle och hamnade vid ett bord där det redan satt 3 st andra. En farbror som satt där verkligen stirrade på mig och alla var knäpptyst. Jag satt i sätet längst ut mot gången och på andra sidan var ett till bord med folk runtomkring, de var också tysta. Fler säten fanns det inte i kupén. Stämningen var riktigt stel och lite obehaglig. Det kändes som om någon eller några av de som satt där (troligtvis farbrorn bredvid mig och han mitt emot) hade begått något förskräckligt brott och nu gjorde sitt bästa med att fly landet helt obemärkta. De båda klev av på arlanda och istället klev världens mest omständiga par på. Men även om de stökade på med olika saker oavbrutet hela vägen till Stockholm så var det i alla fall en mycket bättre stämning i kupén.
Imorgon är det äntligen fredag! Då ska jag plugga hemma hela dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0