Plugg & smink!

Jag har pluggat massor idag och börjar förstå saker som jag inte alls fattade innan. Amanda har varit hemma idag, så hon har också suttit här och pluggat. Det är bra för det är mycket roligare när hon också sitter här och pluggar! Vi har varit jätteduktiga! Men nu får det räcka, alla fall för mig.
Snart ska jag åka in till stan och träffa Elina och Nattis. Vi ska hälsa på deras mormor. Jag har glömt allt mitt smink hemma, men jag köpte en ny mascara igår så jag kan sminka mig lite. Jag är ofta osminkad när jag är hemma och har inga problem med att visa mig bland folk så heller. Men jag känner mig mycket finare när jag har sminkat mig och alla vill väl känna sig fin? Jag känner tjejer som aldrig visar sig osminkad, som sminkar sig det första de gör på morgonen och ibland inte änns tvättar bort det när de sover. De är söta tjejer och jag slår vad om att de ser bra ut även utan smink. Det måste vara jobbigt att vara så obekväm med sig själv att man aldrig vågar vara utan smink. Skönheten sitter ju ändå mest på insidan. Ett vackert ansikte kan vara fint att titta på på bild, men när det kommer till verkligheten så gör utstrålningen så mycket mer! En glad person som tycker om sig själv och andra människor är den vackraste!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0