Skrämmande!

Det är så mycket viktprat överallt. Man kan dagligen läsa i tidningarna hur man ska göra för att gå ner i vikt. Man ser (nästan) aldrig en överviktig eller knappt normalviktig skådespelerska på TV:n. Alla är supersmala och oftast underviktig, men vi har blivit så van att se dem att vi inte reagerar på hur smal de är. Det finns människor som är naturligt smala och har svårt för att gå upp i vikt, men det är också många tjejer som svälter sig bara för att vara tillräckligt smal. Jag är en sån tjej som går upp flera kg bara jag tittar på en chipspåse eller tänker på godis. Jag är livrädd för att bli tjock och har kämpat med min vikt så länge jag kan minnas. Men varför ska det vara sån hets? Varför kan man inte bara äta och må bra så länge man inte mår dåligt fysiskt? Det skulle väl ändå vara ganska tråkigt om alla tjejer var över 170 cm långa och supersmala, om alla hade samma hårfärg och plutiga läppar. Vi är alla olika och alla är vackra, så kom ihåg att du är perfekt precis som du är!


Jag fick de här bilderna mailade från min mamma. Jag tycker dom är skrämmande.











/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0