Skriver av mig....

Det här suger. Jag hatar att plugga, men det var inget nytt. Det finns en anledning till att jag har väntat så många år med att utbilda mig. Jag tycker det är jättekul att läsa böcker, det är roligt att lära mig nya saker och det är intressant att gå på föreläsningar och lyssna.
Men när man ska redovisa vad man har lärt sig och man måste skriva på precis rätt sätt och vilket det sättet är ska man ta reda på själv. Det suger!
Man ska använda en viss stil på texten och den ska vara rätt storlek, radavståndet ska vara exakt. Vissa stycken måste finnas med osv. allt detta ska man bara kunna, eller ta reda på. Jag skulle behöva gå en utbildning i hur man skriver ett arbete.
Man kan lära sig hur mycket som hellst om ämnet man läser, men om man skriver på fel sätt så blir man ändå inte godkänd. Jag tycker det är knäppt. Vem har bestämt att det är bästa sättet att skriva på?
Är det inte lika bra innehåll även om man använder en annan stil när man skriver?

Just nu håller jag på och jagar en till bok som jag måste referera till i arbetet. Om jag inte gör det finns risken att jag inte blir godkänd. Men jag vet inte om jag egentligen behöver det. Fast det är nog inte värt att chansa.
Problemet är att den fanns inte på biblioteket här och inte heller i bokhandeln. Jag får nog åka iväg till akademibokhandeln och hoppas på det bästa. Men ifall jag inte änns behöver den för att bli godkänd så har jag slängt både tiden att söka efter boken och pengarna den kostar i sjön. Men jag antar att man lär sig av allt och förhoppningsvis är det en väldigt bra bok som jag kan ha mycket nytta av i livet.

/Anna

Kommentarer
Postat av: Anna-Stina

Hej hej

Japp känner igen det där. Men det finns en bok och hur man lägger upp uppsaterna, radavstånd texter stycken osv. som högskolan/universitetet utgår i från. Vet att vi lånade den när vi skrev både A och B uppsaten. Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter men det gör nog lärarna finns garanterat att låna (gjorde det åtminstone här). Det löser sig alltid. Kramis och trevlig helg.

2010-10-29 @ 13:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0