Trött? Ja!

Jag brukar alltid somna när jag lägger ner huvudet på kudden. Jag är en sån som kan sova när som helst, var som helst och hur som helst. Eller nästan hur som helst, jag måste ha något typ av täcke över mig. Men sista veckorna har jag haft jättesvårt att somna. Igår låg jag vaken över en timme och funderade över massa saker. Jag tänkte att det kanske är för att jag tänker så mycket som jag inte somnar, så jag började räkna. Men när jag kom till 200 ungefär kom jag på mig själv med att tänka på olika saker mellan siffrorna, så jag gav upp det också.
Plötsligt vaknade jag av att något lät, mitt i natten. Eller nej, det var morgon. Adams väckarklocka. Jag vet inte när jag somnade men jag var inte helt vid medvetande när Adam åkte iväg till jobbet.
Jag tänker att om jag kliver upp tidigare så kommer jag vara så trött på kvällen att jag somnar direkt. Men jag är så trött på morgonen och hela dagen fast jag sover nästan till 10. Jag känner mig helt död. Helt orkeslös! Och ögonen svider. Jag skulle nog kunna sova hela dagen. Är det vad som kallas att vända på dygnet?
Ska gå ut nu och få lite luft, se om jag vaknar till.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0