bra-dålig, ful-snygg

Man har bra dagar och man har dåliga dagar!
Nu har jag haft ganska många bra dagar på rad! När jag tänker efter var det ganska länge sedan jag hade en dålig dag nu. Det dåliga är att jag också har haft väldigt många fula dagar på rad.
För precis som man har bra och dåliga dagar kan man också ha fula och snygga dagar, dvs då man känner sig ful eller snygg. Sista tiden har jag känt mig riktigt risig, ofräsh och ful. Men eftersom det mesta i livet går bra nu så försöker jag ignorera mina fuldagar och le i alla fall.
När jag var liten fick jag lära mig att det spelar ingen roll hur du ser ut, det viktiga är att du mår bra och är lycklig. Sen växte jag upp och insåg att det bara var något som alla sa. För var man än såg sig om så var dom där.. Snygga fotomodeller, snygga artister, snygga skådespelare! Överallt fanns det tips om hur man kunde bli lika snygg som dom. Så här ska du ha håret, så här ska du sminka dig, här köper du snyggaste kläderna. Så går du ner massa kilo och såhär tränar du likadant som kändisarna.
Överallt kan man läsa om hur man inte duger som man är, det finns alltid något man kan förändra till det bättre. Och är du alldeles för ful så kan du operera dig som kändisarna.
Det är ju helt sjukt!
Men, men..
Vilken morgon som hellst nu så kommer jag vakna och ha både en bra dag och en snygg dag, det är jag säker på! Vem vet, kanske redan imorgon!

/Anna

Kommentarer
Postat av: Anna-Stina

Men kära lilla du. Du är inte ful, inte tjock och du behöver absolut inte operera dig. Jag älskar dej precis som du är. Min vackra kusin. Och precis som du säger så är det insidan som räknas. Men du är vacker på båda sidor. <3

Så låt denna dag bli din fina dag

Kramisar i massor

2010-09-10 @ 08:02:33
Postat av: Anna

Tack =)

2010-09-10 @ 09:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0