Dilemma

Nu är jag hemma igen efter en tur till Gävle!
Jag sov hos Rickard och Anna inatt, måste bara säga att dom är så supersnälla, båda två!
Nu börjar skolan äntligen komma igång! Jag känner verkligen att jag har valt helt rätt utbildning. Jag kan också känna att det var bra att jag väntade några år innan jag började plugga igen. Dels för att jag har fått en paus och äntligen känner mig laddad för att lära mig saker och dels för att jag har mognat och ser på saker annorlunda nu än jag gjorde när jag var 20 år.
De lärare vi har träffat har varit jättebra, man sitter bara i bänken och suger åt sig av allt dom säger. Om alla lärare är så bra kommer den här utbildningen bli enkel, haha!
Vi har blivit indelade i grupper och min grupp känns riktigt bra, vi är alla ganska olika. Vi är i olika åldrar kommer från olika platser och har olika erfarenheter, men alla vill göra ett bra jobb och alla vill lära sig!

Men jag har ett problem! Min brorsa kommer äntligen hit och hälsar på och jag måste åka till Hudiksvall på måndag och tisdag. Problemet är att jag måste vara i Hudik kl 8 på måndagmorgon och jag vill ju vara i Sthlm med Daniel så mycket som möjligt. Men om jag ska åka bil dit så måste jag köra kl fem på morgonen vilket inte känns så lockande. Jag hittade inget tåg som gick någon bra tid heller.. Jag slutar på tisdag kl 12 och då måste jag såklart tillbaka till Stockholm igen så fort som möjligt, vi ska på konsert på kvällen. Min tisdagslektion kan jag gå på i gävle också. Jag vet att allt kommer ordna sig för saker löser sig alltid. Problemet är bara att det inte kan lösa sig som jag vill. För jag vill vara på två ställen samtidigt. Varför är det alltid så att allt händer på samma gång?

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0