En blogg

Jag läste på ett ställe om hur man gör en bra blogg.
Där stod det att man ska lägga upp många fina bilder på bloggen och lägga ner mycket tid på att retuschera bilderna. Men jag har ingen aning om hur man gör när man retuscherar foton och jag är inte intresserad av att lära mig. Alla bilder på min blogg är knäppt med en väldigt enkel kamera där man bara behöver trycka på den största knappen för att ta ett kort. Inga kort är retuscherade förutom att jag kan ha kapat bilderna ibland.
Detta gör att varken jag eller min blogg är lika snygg som många andras, men både jag och bloggen är alla fall äkta!

 

Det finns såklart olika anledningar till varför man bloggar. Det är absolut inget fel med att göra bloggen så snygg som möjligt. Jag är bara inte sådan som orkar lägga ner tid på att lära mig sådant. Vissa människor bloggar för att  inspirera andra eller för att få så många läsare som möjligt. Jag tycker att det är jätteroligt när många läser min blogg, men jag bloggar mest för min egen skull. Jag har en egen sida där jag kan vara självisk, där allt handlar om mig, eller åtminstone där jag bestämmer vad som ska finnas med. Det är så lätt att man bara tänker på hur alla andra mår och vad alla andra vill, det leder lätt till att man struntar i sig själv. Så den här sidan startade jag för att påminna mig själv om att jag också är viktig. Man kan nästan säga att det är en slags terapi!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0