Jag vill, jag vill, jag vill!!!

Jag vill flyga luftballong!
Jag har drömt om att få göra det så länge jag kan minnas.
När jag var liten brukade jag och Daniel titta ut genom fönstret i min mosters lägenhet i Stockholm och vi såg ballongerna som flög därute. Jag önskade att jag fick åka och drömde om att en dag få vara den som sitter i korgen. Det kändes som en sådan där dröm som aldrig skulle slå in.
Men förra sommaren var det nära, jag hade sparat pengar och hade äntligen råd att flyga. Adam ville också följa med! Vi skulle bara boka. En kompis till mig hade fått ett presentkort så hon och hennes kille skulle också med. Tyvärr är hon den mest uppbokade tjej jag känner och vi lyckades inte hitta någon kväll som passade för alla. Till slut tänkte jag att jag flyger utan henne, men då var det för sent. Hösten var här och man fick inte längre flyga..
Nu när jag börjar plugga vet jag inte änns när jag kommer få pengar nästa gång. (Strul med csn)
Plötsligt känns det åter som en omöjlig dröm att få flyga luftballong.
Jag som kom så nära...




(En annan dröm jag har är att hoppa fallskärm, vem vet en vacker dag kanske också jag får hoppa ett tandemhopp..)

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0