Fredagsmys med årets första jordgubbar!

Jag har ätit jordgubbar idag! Mums! Så himla gott och inte änns onyttigt, tvärtom så är det till och med nyttigt!
Jag älskar jordgubbar!
Just nu håller vi på och läser en rättslig introduktionskurs, så det är till att bläddra i lagboken hela tiden nu. Det är helt sjukt att det kan vara så svårt att förstå vad en lag betyder. Jag trodde det var jättelätt att tolka lagar och att dom bara var svåra att hitta. Men det visade sig att jag hade fel. Det är inga problem att hitta en viss lag om man vet vilken man letar efter, men att förstå vad alla lagar betyder det är svårare. Efter den här kursen har jag två kurser kvar i socialrätt, så jag kommer nog bli ganska duktig på lagar innan jag är klar. Vem vet, det kanske slutar med att jag jobbar med att företräda olika personer i rätten. Fast när jag tänker efter så tror jag att jag överlåter det till någon annan.
Men jag har i alla fall köpt såna där små lappar idag som man kan sätta i kanten på lagboken så att det är lätt att hitta. Typ små post-it lappar.

Jag börjar bli ganska trött nu, det är nog sovdags snart tror jag. Och imorgon är det sovmorgon!!!
Underbart!



Godnatt!
             /Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0