Kanske för snabb med att döma

Det var jättekul att träffa Malin igår, vi åt mat, fikade, gick en långpromenad och babblade hela tiden!

Idag har jag varit hos barnmorskan igen. Hon som skulle vara vår barnmorska fick vi inte träffa sist utan vi fick träffa en virrtant som kallade mig för Marie och Adam för David hela tiden. Men jag är ju van att bli kallad Marie sen mormor alltid sa fel när jag var liten (min moster heter ju Marie) så det gjorde väl inte så mycket och min brorsa heter ju David så det var ju bara fel kille.. Haha! Nej, men allvarligt talat så gillade jag inte henne för det kändes som om hon bara pratade och inte brydde sig så mycket om oss eller vad vi funderade över.
I måndags när vi skulle dit så ringde någon och berättade att våran barnmorska hade gipsat armen och var sjukskriven så vi skulle få en ny tid och träffa en annan istället. Gissa vem vi fick!?! Självklart, virrtanten!
Fast jag bestämde mig för att ge henne en ny chans och idag var hon inte alls lika virrig och hon verkade faktiskt som om hon var där för oss. Så vi kommer ha henne i fortsättningen också och det kommer säkert bli bra!

Tänk vad lätt det är att man snabbt dömer ut folk. Hon hade säkert bara en dålig dag första gången vi träffade henne. Hon kanske hade jättemycket som hon gick och funderade eller grubblade över och så blev allt bara tok. Man vet ju inte, men jag bestämde direkt att jag inte gillade henne och det är nog ganska vanligt att man gör så. Fast till mitt försvar så är det ganska jobbigt att sitta och berätta personliga saker om mig själv för en människa som inte verkar bry sig ett skit utan bara skriver in det i datan för att det ska stå där. Men alla har ju bättre och sämre dagar det är bara så det är..

Hur som helst så hade jag järnbrist, vilket förklarar varför jag är så trött hela tiden. Så nu ska jag öka på min dos med järntabletter och sen blir jag förhoppningsvis pigg igen!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0