Det fortsätter gå ont, men jag kämpar på!

Vi försökte gå ut igen idag. Den här gången klädde jag på Oliwer massa kläder och tog för första gången på mig bärselen. Jag satte på Shakira kopplet och tänkte att det här går ju bra!
Men redan i trappen tänkte hon vända, fast jag lyckades övertyga henne om att gå ut i alla fall. Direkt när vi kom ut kom två tanter och gick och de skrämde Shakira, så hon sprang tillbaka till dörren. Efter det var det omöjligt att få henne att tänka om. Så vi får prova igen en annan gång.
När jag kom in bestämde jag mig för att baka ut min pepparkaksdeg. Jag fick ta bort alla mjölklumpar som nu hade blivit hårda och alla för stora kryddbitar. Det tog lång tid, men det gick! När jag tog fram pepparkaksformarna upptäckte jag att de formar som jag brukar använda var borta. Kvar var bara de som jag inte gillar av olika anledningar, men det fick väl gå i alla fall. Första plåten brände jag, så det var bara å kasta kakorna. Men sen gick det bättre. Jag har nu gjort dom fulaste pepparkakorna som jag gjort i hela mitt liv! Jag har heller aldrig lagt ner så mycket jobb på att göra pepparkakor. Hoppas bara att dom smakar okej!
Undrar om jag kommer orka göra nya före jul? Tveksamt!



/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0