Det gick på tok!

Jag gick faktiskt och bokade tvättstugan, bra jobbat! Eller hur?
Sen satte jag igång att göra pepparkaksdeg, men ibland går det bara inte bra. Jag hade bara hela nejlikor (eller vilken krydda det nu var) så jag fick mosa dom i morteln. Jag tyckte att det gick jättebra, men sen upptäckte jag att det blev ganska stora bitar. Tyvärr hade jag redan blandat i dom då, så det var försent att göra något åt det. Sen visade det sig att jag hade en för liten kastrull, så allt kokade över och jag hade pepparkaksspad över hela spisen. Jag tog fram en ny kastrull som jag hällde över allt i och fortsatte med att blanda i mjöl. Men poff så åkte allt mjöl ner på samma gång. Då blev det svårt att röra om och jag fick en massa mjölklumpar som jag inte lyckades röra bort. I samma veva lyckades jag även bränna fast det som var längst ner i botten.
Det mesta som kunde gå fel gick fel, så vi får se imorgon om jag kan använda degen eller om jag ska göra ny..

Ja just det, jag glömde berätta att jag var nära att hälla i dubbelt så mycket socker som det skulle vara och blev jättenöjd när jag lyckades upptäcka det innan jag hällde i det. Så det var ju lite roligt att allt jag gjorde efter det gick på tok!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0