Att leva eller se på när andra lever?

När jag var tonåring var jag ganska rastlös av mig. Jag ville att det skulle hända saker hela tiden. Jag hade en kompis som följde vissa serier på tv:n och jag tror jag var 13 när jag försökte övertyga henne om att följa med mig ut på äventyr istället för att titta på tv. Jag sa till henne att det är väl bättre att leva sitt eget liv än att titta på när andra lever sina på tv:n. Jag tror hon faktiskt följde med mig ut den kvällen. Egentligen gjorde vi inget speciellt när vi var ute, vi gick mest runt. Vi var och badade ganska ofta också och efteråt var vi massa ungdomar som samlades utanför badet i timmar innan vi var tvungen att gå hem. Men vi hade alltid roligt och jag levde istället för att kolla på när andra lever.
Nu känns det som om jag aldrig gör något, väldigt sällan i alla fall. Jag kollar på tv så gott som varje dag, följer olika bloggar och läser om vad folk gör på facebook. Jag undrar om jag egentligen inte skulle må bättre av att bara stänga av allt. Sluta kolla så mycket på tv och strunta i vad alla andra människor gör. Men jag har nog blivit alldeles för lat och fantasilös för det enda jag kommer på att göra är typ att städa och hur kul är det?
Men om man skulle bara stänga av tv:n en dag så skulle man säkert komma på massa roliga saker att göra efter ett tag, man skulle helt klart bli bättre på att umgås med varandra utan tv och data, eller vad tror ni?

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0