Jag tror....

Jag har funderat lite och jag tror att människor som bor i småstäder är gladare än de som bor i storstäder. Eller storstäder vet jag inte, men om jämför med Stockholm. Nu blir säkert många arg på mig, haha!
Men när man är i Stockholm så är det väldigt få som ler, de flesta ler bara mot folk som de känner. Medan i småstäder så ler kassörskan och kanske t.o.m småpratar lite, om man möter någon när man är ute och går så ler den. Och när alla ler så ler man tillbaka och man blir ju glad av att le! Dessutom är folk inte lika stressad i småstäder och jag vet inte hur ni fungerar, men jag är inte glad när jag stressar.
Därför tror jag att de som bor i småstäder är gladare än de som bor i Stockholm. Tänk nu på att jag säger gladare och inte lyckligare, för det är en stor skillnad!

Är du fortfarande inte övertygad så kan jag ge ett till exempel. I Stockholm finns det mesta vilket gör att de som bor där blir lite bortskämda. De är vana vid att allt finns tillgängligt och tar det för givet. I småstäder kan man bli överlycklig för att det öppnar en Ica Maxi eller om något annat kommer till stan. Jag tror att om man inte har tillgång till det mesta dygnet runt så uppskattar man det mer. Samtidigt så tror jag att många som bor i Stockholm har mycket högre krav på sig själv, de ska hinna med och klara av så mycket mer än de som bor i småstäder.

Sen finns det såklart undantag. Jag vet att det finns väldigt glada människor i Stockholm och sura människor i småstäder. Men om man generaliserar så tror alla fall jag att det är såhär...

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0