SORAYA M.

Jag har just sett en jättehemsk film!

 

Den handlar om en tjej i Iran som blir falskt anklagad för att ha varit otrogen och som straff blir hon stenad till döds. Hon ber sin moster berätta om henne för hennes döttrar när de har blivit äldre, men mostern gör mer än så, hon ser till att hela världen får veta vad som hände...

Jag förstår inte hur folk kan vara så grymma. Hur kan man vilja kasta sten på någon? Hur kan man plåga någon till döds? Hur kan man se på när sin egen mor/dotter grävs ner i en grop och sedan hjälpa till att kasta sten på henne tills hon dör? Var är empatin? Hur kan människor vara så .....  Jag hittar inte änns ord för hur grymma dom är. Ingen föds väl ond?

Jag klarade inte av att titta hela tiden och jag blev illamående, men filmen är baserad på en verklig historia och det känns viktigt att jag har sett den. Det känns viktigt att ALLA ser den. För det är så hemskt att sånt här fortfarande händer ute i världen. Det går inte riktigt att förstå...

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0