Sorgligt!

Jag sitter och tittar på en film som heter Hachiko, den är så sorglig. Den handlar om en hund som varje dag möter sin Husse vid tåget när han slutar jobbet. En dag kommer han inte hem, men vovven fortsätter vänta där varje dag, år efter år..


Shakira hade en kompis förut som hette Maja, hon var en väldigt speciell och älskad katt! När jag först åkte till Sthlm lämnade jag kvar katterna på Frösön. Jag visste att dom hade det bra där! Men en dag när jag kom hem till Frösön var bara Shakira hemma och väntade på mig. Maja hade gått ut kvällen innan och inte kommit hem. Jag var hemma i Östersund en vecka och spenderade hela veckan letandes efter Maja. Jag satte upp lappar och gick runt och ropade, men hon fanns ingenstans. Sista kvällen jag var hemma ringde telefonen och jag fick veta att man hade hittat en katt nere vid stora vägen. Jag gick dit och där låg hon, min fina Maja. Maja var en utekatt och hade inte varit lycklig om jag hade stängt in henne, så jag antar att det är var bättre att hon fick vara lycklig medan hon levde istället för att leva länge olycklig. Men trots att åren går så saknar jag henne fortfarande så fruktansvärt mycket! Hela den veckan när jag var ute och letade efter Maja så satt Shakira i fönstret där dom hade sin planka ner till gräset. Hon ville inte gå ut, hon bara satt där och väntade på Maja. Jag åkte tillbaka till Sthlm efter en vecka och vet inte hur länge Shakira satt där i fönstret och väntade...



Maja

Shakira                                                                                            

Maja

Det är så sorgligt när djur är ledsen, för hur får man dom att förstå? Hur kan man förklara vad som har hänt?

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0