Ånger

Jag hade svårt att somna igen igår, men den här gången var det inte för att jag var arg. Den här gången var det för att jag hade så dåligt samvete. Hur kunde jag vara så tanklös och såra den person som betyder mest av allt för mig? Ofta när man läser intervjuer med olika människor och dom får frågan om vad de ångrar här i livet så svarar dem inget. De säger att livet är för kort för att gå runt och ångra saker man gjort som man ändå inte kan ändra på. De finns också de som säger att man ångrar inte det man gjort utan bara de man inte gjorde.
Ibland önskar jag att jag också kunde tänka så. Men jag har väldigt svårt för att förlåta mig själv för olika dumma saker jag har gjort här i livet. Jag är en ganska impulsiv människa och om något känns rätt för stunden så är det lätt att jag inte tänker på konsekvenserna. Nu när jag har blivit äldre så har jag blivit mycket bättre på att tänka efter först och det har nästan lett till att jag är för försiktig istället. Men ibland händer det fortfarande att jag inte tänker mig för utan bara gör..
Jag har trots allt aldrig gjort så farliga dumheter och jag har aldrig behandlat någon illa med flit. Men det finns några gånger som jag har gjort saker som har sårat någon annan och det är något jag har svårt att släppa och som jag ångrar jättemycket!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0