Ojdå! Vad har jag gjort?

Jag gillar att färga håret och jag vet att jag gör det för ofta. Men, men...

Jag hade ju färgat underhåret lite mörkare. När man färgar blont hår mörkare så måste man ha en färg som går åt rött, för annars blir håret grönt. Så jag hade valt en honungsblond färg tror jag det var. Men det blev typ ljusbrunt och väldigt mycket rött. Jag tyckte det var lite för rött, så idag köpte jag en ny toning som var blond. Men när jag sköljde ur färgen ur håret så var håret mörkbrunt! Hur gick det till? Jag förstod ju att håret inte skulle bli ljusare, men meningen var ju bara att få en annan nyans på håret. Men jag fattar inte hur det kunde bli mörkare? Men det var ju inne att ha mörkbrunt nästan svart underhår för några år sedan, haha!
Som tur var valde jag en toning som ska hålla 4-6 veckor, så om jag tvättar håret ofta så kanske det blir lite ljusare och då blir det perfekt!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0