Gävle och en fundering

Jag har varit i Gävle på skolan idag. Jag fick höra av ganska många att jag såg trött ut och när jag såg mig i spegeln kunde jag inte göra annat än att konstatera att de hade rätt. Jag såg väldigt trött ut och var alldeles svart under ögonen. Många tar illa upp när någon säger att de ser trött ut, som om de betyder att de är slitna och fula. Men så tänker inte jag, jag tänker bara att det betyder just att jag ser trött ut. Haha!

Jag tycker det är konstigt att många människor kan åka till någonting i god tid och sitta och vänta i en timme på att det ska starta, men när de ska hem har de så bråttom att de måste gå innan det är slut. Jag har sett det förut på olika ställen och nu är det vanligt på våra föreläsningar. Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är lite respektlöst mot läraren att gå innan lektionen är slut, även om hon vet varför folk går. Jag skulle kanske förstå det om det bara gick ett tåg hem, men när det handlar om att gå en halvtimme tidigare från lektionen eller vänta en halvtimme efter lektionen så förstår jag inte varför man väljer det första alternativet. Men det är bara jag... Jag vet ju inte hur deras liv ser ut, de kanske har någon jätteviktig tid att passa där hemma.
Man ska aldrig dömma en annan människa, men ibland är det svårt att förstå hur andra tänker..

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0