Proppmätt!

Jag har nästan ätit upp en hel hallonpaj helt själv. Åh, vad gott, men åh vad mätt jag är!!
Jag är ganska bra på att äta när jag är mätt, jag har gjort det hela helgen. I fredags var det ju våffeldagen, så vi gjorde våfflor till middag. Efter 2 st var jag mätt, men självklart kunde jag ju äta en till och efter att ha vilat magen lite bestämde jag mig för att äta en till för det var ju så gott. Sen var jag verkligen proppad, men Adam tog fram chips och godis, så jag var ju tvungen att äta lite sånt också. Det slutade med att jag hade jätteont i magen och när jag vaknade i lördags så var jag fortfarande helt fullproppad. Men på kvällen lyckades jag ändå proppa i mig en hel hemmagjord pizza, så jag blev proppmätt igen. Det jobbigaste med att vara så mätt är att det blir så jobbigt att andas, är jag konstig då, eller brukar ni också få tungt att andas när ni är jättemätt?
Proppmätt tre kvällar i rad, det är inte ofta.. Nästan rekord tror jag.

Självklart har jag pluggat massvis i helgen för jag är ju jättenervös inför tentan på torsdag, men jag har gjort lite annat också. I fredags var det fredagsmys och jag fick välja film, det blev en tjejfilm som Adam sov sig igenom. I lördags åkte vi och hälsade på Jonatan, Anneli, Theo och Tim. Vi skulle mata fåglarna, men dom hade redan ätit och struntade i att vi kastade bröd till dom. Ganska tråkigt. Tim är bara några veckor så det var första gången jag såg honom igår. Jätteliten och söt! Theo var såklart också lika söt som han alltid är, men han var lite sjuk stackaren.

På kvällen åkte vi hem till Anders, Marina och Madicken vi gjorde hembakad pizza. Även om Marina och Anders gjorde mesta jobbet. Sen kollade vi på körslaget, det börjar nog bli lite pensionärsvarning på våra liv tror jag visst. Men vad tusan, jag är ju snart 30 och någon gång måste man få bli vuxen och tråkig, haha!
När jag var yngre ville jag att det skulle hända saker hela tiden och gjorde det inte det fick jag nästan panik, men nu tycker jag det är hur skönt som helst att bara finnas till. Umgås, spela spel och titta på film. Och sova, jag älskar att sova!

Men nu ska jag se vem som åker ut från Big Brother. Något som jag verkligen stör mig på i såna såpor är när folk säger att jag är bara mig själv, man ska bara va sig själv. Det är så himla uttjatat! Såklart dom är sig själv, vem annars skulle dom vara? Sen är det ju så att man väljer vilka sidor av sig själv man visar och det gör garanterat dom också!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0