Usama är död!

De har skjutit Usama Bin Ladin. Jag kan tycka att det är rätt åt honom att han är död med tanke på hur många han har dödat. Men samtidigt vet jag inte om jag tycker det är rätt att man sticker iväg och skjuter någon sådär. Det känns som det gamla uttrycket: En hand för en hand...
Och det får mig att tänka på gängbråken som man har sett på tv, då ett gäng skjuter en kille och sen åker det gänget och ska skjuta han som sköt, sen måste det första gänget hämnas igen och så bara fortsätter det. Hämnd föder hämnd.

Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan fira att någon har blivit dödad. Jag kan förstå att folk kan känna en lättnad och att folk kan vara glada att han fick sitt straff efter allt han har gjort. Men att döda någon gör inte att de han har dödat får livet tillbaka. Jag tycker att det är fel att ha fest för att någon är död, även om man hatar personen, dom tankegångarna finns inte i min värld.

Med tanke på att bin Ladin var ledare så är det bra att han är borta, men terrorismen försvinner inte helt för det är jag rädd. Vi får se vad som händer nu. Förhoppningsvis ingenting! Förhoppningsvis är det slut på allt dödande...

Vad tycker ni? Gjorde USA rätt som gick in och dödade bin Ladin? De andra som dog, vilka var dom? Var dom också värd att dö? Är det rätt att fira att någon är död?



/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0