Kan folk sluta vara så jäkla stressad när dom kör bil..



Idag när jag körde bil så stannade jag vid ett övergångsställe, där en kille med cykel stod. Jag vet att han måste kliva av cykeln och leda den för att han ska räknas som en gångare och ha företräde vid övergångsstället. Men å andra sidan går det ju fortare om han cyklar över än om han går, så jag tycker inte att det gör mig något om han vill cykla över vägen. I alla fall så ville jag vara snäll och stannade för att släppa förbi honom.
Jag han knappt stanna innan en bil kom bakom mig och började tuta, så cyklisten vinkade åt mig att jag skulle köra. Men jag blev bara arg. Det var inte så att det var bilkö eller att jag stod still länge så varför ska han komma och tuta för? Jag får väl stanna vid ett övergångsställe om jag vill. Jag önskar att cyklisten hade klivit av cykeln och gått riktigt långsamt över vägen.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0