Tentaångest!

Det känns som om det är en stor risk att det kommer gå åt skogen med den här tentan och jag försöker intala mig att det inte gör något.
Jag är så trött hela tiden just nu och skulle bara vilja ligga på soffan och kolla på film hela dagarna.
Men jag sitter alla fall här med lagboken framför mig och har gått igenom några lagar, fast jag tror inte att något fastnade i huvudet.
Det känns lite som att hur det går på tentan beror helt och hållet på vilken dag det är för mig när jag skriver på torsdag. Om jag har en bra dag då självförtroendet är på topp och då jag kan hålla mig lugn så kommer det gå hur bra som helst. Men om jag har en dålig dag, då jag är trött och har ont i huvudet och sätter för stor press på mig själv så kommer det att skita sig.
Det här är ju något som jag borde kunna styra själv, det är ju bara att tänka positivt hela tiden. Men ibland är såna saker lättare sagt än gjort. Särskilt när man har en miljon olika hormoner som rusar fram och tillbaka i kroppen, fast dom kanske man inte får skylla på.
Jag är en sån människa som kan få minsta lilla sak att bli jättestor och nästan omöjlig bara för att jag stressar upp mig och tror att jag måste utföra den perfekt. Men ingen är perfekt och det är väl därför saker blir omöjliga när jag får för mig att jag måste vara perfekt. Vid såna tillfällen brukar alltihop skita sig.
Jaja, det är ju bara en tenta! Det är inte så att hela livet hänger på den eller att världen kommer gå under om jag inte klarar den.
Fy, tänk om jag skulle hamna i en sån situation då hela världens överlevnad eller undergång vilade på mina axlar. Snacka om press! Vad konstigt det är egentligen att vissa människor blir mycket bättre när de gör saker under press medan andra inte kan göra någonting under press.
Imorgon åker jag till Hudik och ska vara med Elina kvällen innan tentan. Det känns bra, för hon lugnar alltid ner mig inför tentor och får mig att släppa pressen.

Men nu ska jag gå en promenad, så jag får lite luft.

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0