Lite babbel...

Är det inte konstigt att även om man bara åker bort en natt så känns det som att man har varit borta jättelänge när man kommer hem? Eller så känner alla fall jag.
Det blev ändrade planer i Hudik, så jag sov inte hos Elina. Jag sov hos Adams mamma istället, men det gick ju lika bra det! Jag åkte med när Amanda övningskörde och hon var grym! Fortsätter hon köra sådär så kommer hon inte ha några problem alls att ta körkortet.

Idag skrev jag i alla fall tentan, men jag har ingen aning om hur det gick. Jag svarade i alla fall på frågorna så det finns en chans att jag har klarat den. Det är bara å vänta å se.. Tänk att jag åkte 30 mil och skrev en tenta ungefär en vecka innan beräknad dag för att föda barn. Ganska bra gjort av mig! Men jag är ganska envis när det gäller vissa saker och en del saker är det bättre att göra på en gång för det blir bara 100 gånger jobbigare om man skjuter upp dom.

Min mamma var förresten här förra helgen! Jag har träffat henne mycket sista tiden, eller rättare sagt mycket med tanke på att vi bor 60 mil ifrån varandra. Det känns verkligen tråkigt att bo så långt bort ifrån familjen. När jag var yngre brydde jag mig inte lika mycket, då var det roligare att vara med kompisar. Men jag tror det är ganska vanligt att man prioriterar annorlunda när man blir äldre och kanske ännu mer när man ska bli mamma. Fast om jag ska vara ärlig så har jag inte riktigt förstått än att jag ska bli mamma. Jag är ju ingen mamma, jag är en dotter, lillasyster och storasyster men ingen mamma. Jag har förresten aldrig tänkt på mig själv som storasyster heller, fast jag tänker på Hans och David som mina småbröder. Jag tänker bara att jag är deras syster. Vad många olika roller man har egentligen...
Vi kommer inte åka upp till Östersund i jul, vilket känns skittråkigt. Men vi får ordna mysigt här och jag hoppas att många där hemifrån kommer ner och hälsar på oss och bäbisen. Så att jag får träffa alla ändå!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0