Vecka 39..

Vad roligt det är när man går in på någon gravidsida och läser om hur man ska vara i den här veckan och det stämmer precis! Jag har faktiskt råkat ut för det flera gånger..
Idag såg det ut så här:

"Många kvinnor upplever att de inte riktigt känner igen sig under de här sista veckorna. Det är helt normalt om du känner dig labil och svänger mer i humöret. Kanske är du mer inåtvänd, blir lättare irriterad och upplever att du inte får någonting alls gjort. Andra får en plötslig ny energi och en lust att städa. Det är inte ovanligt att höggravida kvinnor sätter i gång med storstädning av huset"

Labil och svängig i humöret har jag ju i och för sig varit i flera månader, stackars dom nära som får stå ut med mig, haha! Men det roliga med det här är bara om man vet hur min helg har sett ut!

I fredags skulle vi åka och hälsa på Anneli, Jonatan och barnen. Adams pappa och Natalie skulle vara där också. Jag ville träffa dom men kände att jag hellre borde vara hemma och städa för det är så mycket att fixa med här hemma och jag får inget gjort. Men vi åkte alla fall och det var som alltid roligt att hälsa på dom!
När vi kom hem så sa jag att imorgon ska jag storstäda och storhandla! Och när jag vaknade i Lördags kände jag mig riktigt laddad för att ta en heldag och städa in i minsta vrå i hemmet. Men vi skulle åka och hälsa på Anders och Marina vilket Adam trodde att jag visste, men det gjorde jag inte. Så det var samma visa igen. Jag ville träffa dom men kände att jag måste få tid till att städa! Samtidigt kände jag att jag inte orkar träffa massa människor, jag hade ju faktiskt umgåtts med olika människor flera dagar i rad. Adam tyckte att jag var lite konstig med tanke på att när jag jobbade var jag ju faktiskt social fem dagar i veckan utan problem. Vi bestämde att vi först skulle städa och sen kanske åka till dom på kvällen, vilket vi gjorde. Jag tyckte det var jätteroligt att träffa dom. Men samtidigt kände jag att jag inte hade fått tillräckligt gjort här hemma. Och det har jag gnällt om både igårkväll och idag. Så det var ganska klockrent när jag nyss gick in och läste hur man ofta är i den här veckan, haha!

Idag har Adams pappa och Natalie varit här och hälsat på. Sen följde Adam med mig ut på en promenad i skogen, så himla mysigt! Jag skulle vilja gå mysiga skogspromenader varje dag!

Men nu börjar det bli sovdags tror jag. Fast jag gillar inte att gå och lägga mig längre. Jag ligger trött och vaken i sängen alldeles för ofta när jag ska sova..

Det har alla fall varit en bra helg även om mitt humör har gått upp och ner som jag vet inte vad..

God natt!

Anna

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0