Jag älskar musik!

En låt kan få mig att känna mig som världens lyckligaste, en annan kan få mig att  börja gråta. Musik kan trösta eller förmedla olika budskap. Det finns nog inget som kan beröra mig mer än musik.
När jag hör en låt kan jag förflyttas till en annan tid och en annan plats.

När jag hör den här låten är jag plötsligt 11 år, det är vinter ute och jättemycket snö. Jag ligger nyvaken längst upp i våningssängen. Jag kan höra hur det knastrar i kaminen ute i storstugan där pappa har tänt en brasa. Det är ett obeskrivligt lugn och jag ligger där och bara lyssnar. Solen skiner in genom fönstret och jag vet att det kommer bli en underbar dag!  
 



/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0