Längtar...

Kvart över åtta på morgonen och jag sitter i soffan och har redan ätit frukost. Det är ingen vanlig syn, om jag inte ska åka och jobba eller till skolan eller så förstås. Men då sitter jag ju förstås inte i soffan.
Men det ska komma några och spola ur alla rör här, så dom ska komma mellan halv åtta och tre. Jag hör att dom är hos någon av grannarna nu, så dom kommer säkert om ett tag.




Jag längtar efter julen nu! Egentligen inte efter själva julafton, utan efter allt julpynt och snö ute. Tänk vad mysigt när det är vitt och kallt och ljustakar i alla fönster. Tänk vad mysigt att klä julgranen och dricka glögg och äta pepparkakor! Jag längtar!
Jag brukar längta efter att köpa julklappar också, sitta och planera och fundera över vad dom jag tycker om skulle bli glad över. Men i år gör jag inte det, fast det kanske kommer. Det är ju länge kvar! Och annars får väl alla en varsin pepparkaka med sitt namn på, haha!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0