Dags att vakna!

Nu är jag hemma igen! Jag är jättetrött just nu. Kanalerna på tv:n funkar inte, så jag sitter och tittar på gamla gilmoregirls avsnitt för att vakna till. Och telefonen som brukar vara så tyst ringer i ett, men det är ju bara roligt!

Jag hade det alla fall bra uppe i Östersund, följde med pappa & David och hälsade på farmor en sväng och hon hade en jättepratig söt katt. Farmor och katten pratade oavbrutet från att vi klev in genom dörren tills vi gick därifrån. Dom är så söta! Sen åkte vi vidare till Pappa där Hans väntade.
Har jag förresten berättat att David är en mästare på Rubiks kub? Jag hade en gammal som låg hemma hos mamma och han snurrade lite på den och vips så var alla färger på rätt ställe! Han är superduktig!

Jag hälsade på mormor och hon berättade om sin uppväxt och massa saker som hon har varit med om. Det är jättemysigt att sitta och lyssna på historier ur hennes liv!
Jag har umgåtts massvis med mamma som har skämt bort mig. Hon har kallat mig för Lilla My hela veckan för att jag har gått runt med en tofs på huvudet och varit lika arg som hon, haha! Hon har förresten kallat mig det hela graviditeten. Adams syster kallas för lilla My, så det känns lite konstigt när jag blir kallad det. Men hon får nog snart ha smeknamnet för sig själv igen, för jag tänkte bli glad och snäll när bäbisen kommer. Fast tofsen på huvet kanske blir kvar, för det är så skönt att ha så när man lufsar runt hemma.
Jag har såklart passat på och träffa fler vänner när jag var hemma också och min storebror! Som vanligt kändes det jättejobbigt att åka därifrån..

Men jag har varit ett par dagar i Hudik och pluggat också. Jag bodde hos Adams syster Elina och det var jättemysigt! Hon är en riktig mystjej! Vi åt lunch med Marie och hennes lilla Nova som bara är några veckor gammal. Det kändes jättekonstigt att hålla henne och tänka på att det är en sån liten människa som just nu ligger inne i mig och snart ska komma ut.

När jag kom hem igår var Shakira lite sur på mig för att jag har varit borta, men hon är inte direkt långsur så efter två minuter var hon istället överlycklig och sprang fram och tillbaka i lägenheten!

Nej, nu ska jag nog ta mig i kragen, sätta på lite musik och försöka få lite fint här hemma. Just nu ser det ut som om någon har släppt ner en bomb här och Jimmy och Ella ska komma ikväll. Så lite mer ordning skulle inte skada. Sen måste jag plugga också, jag har ingen lust att åka iväg och skriva omtenta när bäbisen har kommit.

Kram på er!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0