Igår, idag, imorn

Igår efter skolan var jag hos Jenny och fikade innan jag åkte hem från Gävle. Jag tycker det är skönt att få lite avbrott från skolan innan man kör hem. Annars sitter man och lyssnar och koncentrerar sig hela dagen och så ska man direkt sätta sig i bilen och köra efteråt. Då är man ju jättetrött! Sen är hon en sån tjej som är rolig att sitta och prata med också, så tiden bara flyger iväg. 

Idag måste jag plugga hemma och packa. Ikväll ska jag åka till Kicki för jag har ju fortfarande inte hälsat på henne sedan hon fyllde år. Det ska bli kul att äntligen få se var hon bor nu! Och ännu kulare att få träffa henne! Jag har ju så många roliga snälla kompisar som jag vill träffa ofta men det blir ju inte så. För alla måste ju jobba hela dagarna och när kvällen kommer är man trött eller så har man massa grejer man måste göra.
När jag var tonåring tänkte jag att när jag blir vuxen ska jag inte bli så tråkig att jag bara träffar kompisar någon gång ibland. För på den tiden var jag med kompisar från att jag vaknade tills jag somnade, så gott som varje dag. Men nu när jag är vuxen så är jag ändå nöjd med livet. Jag bor ju egentligen ihop med min bästis så självklart vill jag vara hemma mycket och vara med han! Allt är så annorlunda jämfört med när jag gick i skolan. Men det bästa är att det gör inget att det går länge mellan att jag träffar mina kompisar för dom är lika snälla, roliga och gulliga i alla fall när jag väl träffar dom och då tänker man inte änns på att det har gått så lång tid. Man vet att vännerna finns där fast man inte pratar varje dag.

Imorgon åker jag till Östersund några dagar och efter det blir det ett stopp i Hudik. Jag vill egentligen inte åka bort för det är skönt att bara vara hemma och finnas till. Och jag hatar att packa! Men jag längtar till Östersund för det känns som hemma för mig, det är hemma för mig och kommer alltid att vara det! Jag önskar bara att Adam inte behövde jobba utan kunde följa med mig dit. Men det är nog nyttigt att vara ifrån varandra ibland också, även om jag helst skulle sitta ihop med honom hela tiden, överallt, dygnet runt!

/Anna
/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0